Onze Merken

Onze Merken

Voor kwalitatieve brilmonturen en zonnebrillen moet u bij Optica zijn. Ongeacht of u op zoek bent naar een montuur voor dames, heren of kinderen, bij Optica geniet u van ons uitgebreide gamma aan merken en modellen.

Hieronder vindt u een overzicht van al onze merken. Kies uw favoriete merk en ontdek snel de nieuwste modellen optische brillen en zonnebrillen.

 

ADIDAS

ADIDAS werd in 1949 opgericht door Adolf Dassler en is gespecialiseerd in de productie van sportartikelen.

Het Duitse bedrijf is de grootste fabrikant van sportartikelen in Europa en de nummer twee in de wereld na Nike.
Het is ook wereldwijd bekend als “het merk met de drie strepen", wegens de drie parallelle strepen waaruit het logo bestaat.

Adidas eyewear biedt enerzijds sportmonturen (voor tennis, zeilen, basketbal, wielrennen ...) en anderzijds een urban collectie die zich aanpast aan alle stijlen.

De designers van ADIDAS stellen alles in het werk om u zo veel mogelijk comfort te bieden.
De gebruikte materialen behoren tot de beste op de markt.

Kiezen voor ADIDAS is geen toeval. Comfort, lichtheid en stevigheid gaan hier perfect samen met design en klasse.

Ontdek dit merk

Heren - Kinderen



Ana Hickmann

Sober, stijlvol, elegant en comfortabel..

Een Ana Hickmann-montuur draag je dag in dag uit, jaar na jaar.
Het gesofistikeerde voorstuk van de bril matcht perfect met de vaak iets robuustere, kleurrijke branches, die zich bovendien aan de vorm van het hoofd aanpassen met behulp van kleine veren.
Ana Hickmann heeft als Braziliaans fotomodel veel van zichzelf in de collectie gestoken. Hierdoor beantwoorden zowel het montuur als de gebruikte materialen aan de wensen van de moderne, actieve vrouw. Extra in het oog springend is de ‘Duo Fashion’-lijn, waardoor het montuur een 2-in-1 karakter krijgt. Een simpele draai aan de branches zorgt ervoor dat je Ana Hickmann een nieuwe look krijgt en op elke gelegenheid kan gedragen worden.

Betaalbare elegantie die je dagelijkse outfit compleet maakt.

 

Ana Hickmann

Ontdek dit merk

Dames



Chanel

Chanel is een van de meest invloedrijke modehuizen van Parijs.
Het ontstond in 1910 dankzij Gabrielle (Coco) Chanel aan de beroemde Rue Cambon nr. 21 in Parijs.
Gabrielle Chanel liet zich inspireren door de kleren van haar minnaars, meer bepaald door het praktische aspect van de mannelijke garderobe, en door haar verlangen om de vrouw te emanciperen.

Zij introduceerde in haar collecties Jersey de Rodier, tweed, knopen en galons van uniformen, vesten, fantasiejuwelen, broeken voor vrouwen en de mode van kort haar.
Van de camelia maakte zij haar favoriete bloem. Die kwam elk seizoen terug in de creaties van het huis en groeide uit tot een embleem.

Coco Chanel zorgde mee voor een revolutie in de vrouwenmode, door het traditionele korset te vervangen door comfortabele, elegante en eenvoudige jurken of pakken.
Zij kleedde vrouwen in praktische en sobere outfits, ontwierp losse kledingstukken, verkortte de rokken en maakte van jersey een populaire lichte stof voor ondergoed.

Haar stijl was eenvoudig en de kleuren neutraal.

Vanaf 1983 introduceerde Karl Lagerfeld tal van modellen die de eigentijdse versie vormden van degene die Coco destijds gecreëerd had.
In geen tien jaar maakte hij van Chanel een wereldwijd topmerk en plaatste het logo van de twee in mekaar verweven "C’s" op de voorgrond.
Inès de la Fressange werd het gezicht, de incarnatie van het huis.

De Chanel-brillen worden vervaardigd onder leiding van Karl Lagerfeld zelf en ontlenen elementen aan de haute couture- en prêt-à-porter-collecties.

Charme, elegantie en glamour krijgen hun volle betekenis in de brillencollecties van CHANEL.

Channel

Ontdek dit merk

Dames - Heren



ChangeMe!

Dé brillen met verwisselbare veren.

ChangeMe! brillen zijn reeds sedert enkele jaren verkrijgbaar bij Optica en zijn een waar succes dankzij hun ludieke kantje.

Ze zijn ontworpen en gefabriceerd door het Duitse bedrijf VISTAN wiens expertise en kwaliteit van de gebruikte materialen reeds een gevestigde waarde is.

Met ChangeMe! brillen zijn er oneindig veel combinaties mogelijk. De catalogus van de veren bestaat uit enkele honderden verschillende veren, vormen en kleuren en wordt regelmatig up-to-date gebracht en uitgebreid. Of u nu een chique, modieuze of glamoureuze stijl heeft, u zal zeker hét perfecte paar veren vinden dat uw outfit compleet maakt.

Met ChangeMe! brillen zal u de indruk wekken van dagelijks een nieuw montuur te dragen!

Aarzel zeker niet om in één van onze winkels langs te komen en te genieten van de uitgebreide collectie veren.

ChangeMe!

Ontdek dit merk

Dames - Heren



Delvaux

Laten we niet chauvinistisch zijn, maar dit is het oudste lederwarenhuis ter wereld, en op de koop toe Belgisch.

In 1829 opende Charles Delvaux zijn winkel, door een vitrine te boren in een muur van zijn werkplaats in hartje Brussel.
In 1933 werd het huis Delvaux overgenomen door de 35-jarige Belg Franz Schwennicke, die nog geen ervaring had met luxe-artikelen.
Het huis was toen nog niet meer dan een vitrine en een oude naam.
In de jaren 1950 ontwierp het bedrijf tientallen originele modellen van handtassen in het kader van seizoencollecties.

In 1970 overleed Franz Schwennicke aan de complicaties van een heupoperatie.
Daardoor kreeg zijn jonge vrouw, Solange Schwennicke, de leiding over de onderneming.
Zij vocht om respect af te dwingen als vrouw aan het hoofd van een traditioneel productiebedrijf, en sloofde zich ook uit voor de erkenning van Delvaux als luxemerk tegenover de grote merken uit Parijs en Londen.
In die tijd werd Delvaux steeds meer geïdentificeerd met het "D"-logo.

Voor zijn brillencollecties doet Delvaux een beroep op Netoptic, een Belgisch familiebedrijf. Deze brillen komen tot stand met dezelfde knowhow als de handtassen.

Delvaux

Ontdek dit merk

Dames



Diesel

Als het op kledij aankomt, heeft Diesel zijn strepen al dubbel en dik verdiend.

Met hun brillencollectie gaan ze nog een stapje verder.
Met een lijn vol met dynamische kleuren en metalen en plastic frames, willen ze de ‘urban’ man en vrouw tussen 16 en 35 aanspreken.

Het stoere, ‘edgy’ imago dat duidelijk vervat zit in hun kledinglijn, wordt hier ook doorgetrokken en zorgt ervoor dat je met een montuur van Diesel steevast opvalt in de grote massa.

Diesel

Ontdek dit merk

Dames - Heren



Dior

In februari 1947 zette Christian Dior de naoorlogse mode letterlijk in vuur en vlam met zijn eerste defilé, het resultaat van een intensieve samenwerking met zijn team, met Pierre Cardin als eerste kleermaker.

Het was de geboorte van een nieuwe vrouw, van een radicaal avant-gardistisch ontwerp: slanke taille, hoge, ronde boezem, schouders, benen ontbloot tot 30 cm boven de grond.

Hij gaf de vrouw terug zin om te behagen, om lust op te wekken.
Luxegerelateerde concepten en beelden traden na lange tijd terug op de voorgrond.
Hij trok resoluut de ouderwetse kaart, zoals met zijn "sperziebonen"-lijn, waarin hij komaf maakte met de voluten van de vorige collecties.

In de jaren 1950 bevrijdde hij de taille van de vrouwen met de H-lijn.
In 1948, nog geen jaar na de lancering van zijn eerste collectie, trok de visionaire ontwerper naar de Verenigde Staten om deze markt in volle bloei te veroveren.
Hij opende pr-kantoren over de hele wereld, organiseerde wereldwijd defilés, betrok de radio erbij, enz. Hij werd de ontwerper van de filmsterren.

De recepten van het vroegere en huidige succes van Christian Dior zijn typisch voor het luxemilieu: buitensporige creativiteit, kwaliteit, passie, innovatie, cultuur, zin voor dromen en artistieke gevoeligheid.

Deze alchemie van het product, gekoppeld aan een gezond financieel beheer, maakt van dit haute-couturehuis een blijver.

De verschillende brillencollecties zijn trouw aan de geest van het merk: nu eens glamour en vintage, dan weer luxe vervuld met wijsheid.

Dior

Ontdek dit merk

Dames - Heren



Dolce & Gabbana

Dolce & Gabbana is een luxemerk en is wereldwijd bekend voor de unieke ontwerpen en hoogstaande kwaliteit.

D&G is zo beroemd als de sterren die hun creaties dragen en is dit jaar jonger dan ooit.
De jongerenlijn van Dolce & Gabbana gaat dit seizoen resoluut voor de hippe jeugd.
D&G ontwerpt zoals altijd een jonge bril die voor elke gelegenheid past. Zowel voor sportieve momenten als achter uw bureau of voor feestelijkheden, de brillen geven u een look die het plaatje doet kloppen.
Met hun trendy vormgeving en kleurenpalet zijn deze brillen een must voor modebewuste jongeren.

Op en top Italiaanse charme!

De exclusiviteit van hun collecties trekt iedereen aan en misstaat niemand!
De slogan van Dolce & Gabbana luidt niet voor niks:

“We make stars look like stars”.

Dolce & Gabbana

Dolce & Gabbana

Ontdek dit merk

Dames - Heren - Kinderen



Dsquared²

Dsquared2, oftewel de identieke Canadese tweeling Dean & Dan Caten, is actief in de mode sinds 1983 en is vooral bekend om zijn jeans.

Een intelligente mix van "The American Dream" en een verfijnde afwerking met aandacht voor detail maakten van Dsquared2 een succesmerk.

Voor de brillencollectie van 2013 zocht Dsquared2 inspiratie bij de vintage- en cultbrillen.
Deze retro monturen werden gerestyled naar een nieuwe non-conformistische en trendy look.
Daarnaast maken ook eenvoudige modellen in acetaat en metaal deel uit van de collectie 2013.

Dsquared2 brillen zijn gemaakt voor chique mensen met een sexy smaak.

Ontdek dit merk

Dames - Heren



Face à Face

Het architectenbureau Paris ontstond in 1995 uit de samenwerking van Pascal Jaulant en Nadine Roth, die allebei in de ban waren van architectuur.

Face à Face-brillen onderscheiden zich door hun uiteenlopende vormen, materialen en kleuren.

Wie een Face à Face-bril draagt, onthult met een eigentijds montuur een deel van zijn/haar persoonlijkheid.

Face à Face-brillen zijn 100% "hand made in France", meer bepaald in de Jura.

De Face à Face-collecties geven uiting aan je persoonlijkheid: nu eens gedurfd, dan weer verleidelijk.

Ontdek dit merk

Dames - Heren



Gant

Gant, in het begin enkel gekend voor de bekende « button down » kraag. Dit van oorsprong New-Yorkse bedrijf was oorspronkelijk één van de eerste kledingmerken voor mannen. Het werd opgericht door Bernard Gantmacher, een Oekraïense immigrant, en is sinds 2008 in de handen van de Zweedse broers Maus.

In de voortzetting van zijn kledinglijn stelt Gant ook optische en zonnebrillen aan hoge kwaliteit voor. Deze bieden een chique uitstraling in een eerder casual stijl.
Laat u verleiden door het chique erfgoed van het merk dat eveneens synoniem is voor elegantie.De collectie Gant monturen is een combinatie van vintage en klasse. Gant wist op unieke wijze in iedere collectie brillen de Amerikaans-Europese geest te bewaren..

Gant

Ontdek dit merk

Dames - Heren



Giorgio Armani

Giorgio Armani werd gelanceerd in 1975.
Het merk ontwerpt moderne kledingstukken voor mannen en vrouwen die zich graag kleden op een authentieke, maar ook geraffineerde manier met nobele stoffen van hoge kwaliteit.

De verzameling "Giorgio Armani"-brillen past perfect bij de modieuze kledingcollecties van dit Italiaanse merk.

Giorgio Armani-brillen zijn aantrekkelijk en tijdloos.
Ze worden gemaakt met de beste materialen en hebben klassieke vormen.

De brillen zijn duidelijk herkenbaar aan de merknaam, verwerkt in elk montuur, die geassocieerd wordt met luxe en sociaal aanzien.

Emporio Armani-brillen belichamen luxe, moderniteit, elegantie en verfijning.

Giorgo Armani

Ontdek dit merk

Dames - Heren



Good Times

Met een Good Times-bril ben je zeker van een jonge, sportieve look.

De verschillende modellen uit de Good Times-collectie passen perfect in zowel een werk- als vrijetijdsomgeving en zijn speciaal gericht naar tieners en twintigers.
Strak, afgerond, een nerdy look, kleurrijk en elegant, ze zijn het allemaal.
De betaalbare, kwalitatieve Good Times-brillen, what’s in a name, bezorgen je dan ook simpelweg goeie tijden.

Good Times

Ontdek dit merk

Dames - Heren - Kinderen



Guess

De broers Marciano, geboren in Marokko, groeiden op aan de Franse Azurenkust, meer bepaald in Marseille, waar ze in de mode werkten. In 1981 verhuisden ze van Frankrijk naar Los Angeles om daar jeans te gaan maken en een eigen merk te lanceren. Denim was toen uit de mode.

Om hun zaak van de grond te krijgen, vonden de broers Marciano het opportuun om de Europese stijl te combineren met een Amerikaanse stof: denim.

De broers lazen de naam Guess in een advertentie voor McDonalds, waarin stond: “Guess, what’s in the new Big Mac?” ("Raad eens wat er in de nieuwe Big Mac zit?").

Het woord Guess was in grotere letters gedrukt en werd daarom gekozen.

De dames- en herencollecties, in zowel zonnebrillen als gewone modellen, zijn geïnspireerd op een Amerikaanse levensstijl en de lijnen ervan doen denken aan de jaren '60 vintage.

Dames die GUESS dragen, onthullen hun vrouwelijkheid met een montuur dat een en al fashion en glamour uitstraalt, terwijl heren hun sexy kant laten zien met een erg hippe bril.

Guess

Ontdek dit merk

Dames - Heren - Kinderen



J.F. REY

Het begon allemaal in Marseille in de jaren '90.
Jean François REY lanceerde er ZIJN brillenmerk, vertrouwend op zijn naam en zijn veelzijdigheid als ontwerper.

JF REY-monturen hebben een vernieuwende vormgeving, die zich duidelijk onderscheidt van de conventionele stijlen.

Het vindingrijke ontwerpteam haalt zijn inspiratie onder meer uit de kunst en de architectuur.
De monturen zijn altijd een gedurfde combinatie van kleuren en asymmetrische vormen.

De ontwerper laat zich ook erg inspireren door het materiaal.
Hij maakt gebruik van acetaat, roestvrij staal, titanium of bètatitanium, alleen of in combinatie.

Deze monturen zijn een MUST HAVE voor kenners.

Een JF REY-bril staat garant voor een stijlvol, elegant montuur met een avant-gardistische uitstraling.

J.F. REY

Ontdek dit merk

Dames - Heren



Just Cavalli

Modeontwerper Roberto Cavalli is al tientallen jaren een heuse ster in de modebranche.
Tal van celebrities zijn vaste klant bij de Italiaanse designer, en kleuren tal van rode lopers met de mooiste creaties.

Cavalli werd wereldberoemd met zijn exotische prints en ‘gezandstraalde’ jeansbroeken.
De kleding- en accessoirelijn Just Cavalli werd opgericht voor de jonge, sportievere mannen en vrouwen die houden van stijl met een sportieve toets.

De brillencollectie is alvast een verfijnde parel van elegantie, kleur en design.
Nu eens een afgerond, speels montuur, dan weer strakke lijnen.

Voor elke outfit is er zeker en vast een matching Just Cavalli-bril.

Just Cavalli

Ontdek dit merk

Dames - Heren



Kinto

Kinto, opgericht in 1974, is een Belgisch merk dat in 1978 zijn eerste bril op de markt bracht.

De designers van Kinto trachten altijd een bril te ontwerpen die de natuurlijke lijnen van het gezicht van de klant perfect volgt.

De Kinto-brillencollecties hebben een design met een sterke persoonlijkheid, die echter geen afbreuk doet aan de sobere stijl. De Kinto-monturen zijn zo ontworpen dat ze perfect passen op smalle gezichten.

Dankzij de kwaliteit van de gebruikte materialen en het typische design van het merk is Kinto al jaren een sleutelspeler in de brillenwereld.TEXT...

Kinto

Ontdek dit merk

Dames - Heren - Kinderen



Michael Kors

Karl Anderson, stichter van Michael Kors, groeide op in een familie waar iedereen geobsedeerd was door mode. Als adolescent volgde hij een opleiding “comedie”, ondanks het feit dat hij noch toonvast kon zingen, noch goed kon dansen. Maar door zijn constante schilderwerken, moedigde zijn moeder, mannequin voor het merk Mevlon, hem aan om studies in de mode te volgen aan de FIT. “Ik heb deze studies niet afgemaakt want ik had al zeer vroeg een duidelijk zicht op wat ik wou ontwerpen en waarom.”

In 1981 verhuisde hij naar Greenwich Village om zijn kledingmerk voor vrouwen op te richten. Met de uitbreiding naar sportkleding, wat erg populair was in de Verenigde Staten, werd hij zo de “King of American Sportswear”.
Door het mixen van verschillende trends, maakt Michael Kors praktische creaties die makkelijk te combineren zijn. Door simpele vormen en sobere kleuren te gebruiken wordt hij vaak samen gezien met de eerste jaren van de minimalistische modebeweging, die zijn hoogtepunt kende in de jaren 1990.

De prachtige collecties brillen van Michael Kors hebben een prêt-à-porter imago en rusten ergens tussen extravert en subtiel, sexy en verstandig, luxueus en simpel..

Ontdek dit merk

Dames



MISS SIXTY

Het bekende prêt-à-portermerk voor dames werd bij het begin van de 21e eeuw uitgebreid met een brillencollectie.

Deze zijn, naar het beeld van het Italiaanse merk, nu eens glamoureus en sexy en dan weer getooid met gothicmotieven.

MISS SIXTY is een collectie brillen om te zien en ... gezien te worden.

Vooral bestemd voor jonge dames, maar dat niet alleen ... MISS SIXTY-brillen hebben ook lak aan conventies.
Deze brillen richten zich tot jonge modefans, trendy en glamoureus, maar altijd in een neo-retrostijl.
Fashion addicts vinden bij MISS SIXTY opvallende kleuren en een zin voor detail die naar een climax wordt gevoerd.
Bloemen, glitters, sterretjes e.d. verfraaien de veren.

MISS SIXTY

Ontdek dit merk

Dames



Optica

Optica staat voor jong, gesofistikeerd en met een voorliefde voor hippe kleuren.

Elke Optica-bril heeft een eigen signatuur, of het nu gaat over de branches, de vorm of de details in de afwerking.
Jong, oud, man en vrouw met een neus voor prijs-kwaliteit kan met Optica alle kanten uit. Sober, streng, feestelijk of net opvallend.

Laat je leiden doorheen de Optica-collectie en ontdek zelf welk montuur je op het ‘gezicht’ geschreven is.

Optica

Ontdek dit merk

Dames - Heren - Kinderen



Polo Ralph Lauren

De lijn van Polo Ralph Lauren, dat is elegantie en verfijning in Britse stijl, “good style, good class”, met rustiek elegante invloeden.

Het merk houdt in zijn collecties het midden tussen een trendy en verfijnde look, zonder het merkimago uit het oog te verliezen.
Brillen van Polo Ralph Lauren passen perfect bij een sportieve persoonlijkheid met grote ambities.
Want niet alleen op sportief vlak, maar ook op professioneel vlak wordt er gescoord.

De brillen zijn een ideale aanvulling bij uw innemelijke karakter en bovendien draagt u met een Polo Ralph Lauren een accessoire waarmee u iedereen verleidt.

Polo Ralph Lauren

Ontdek dit merk

Dames - Heren - Kinderen



PRODESIGN

Het Deense Eyewear Company Prodesign brengt de Deense geest en levensstijl over in de optiekwereld.
Na meer dan 30 jaar ervaring is Prodesign uitgegroeid tot een solide en ervaren fabrikant en een modern bedrijf met een vooruitstrevend gedachtegoed.

Typerend aan Prodesign is dat ze steeds de nieuwste trends in een zeer vroeg stadium op de markt brengen. Daarnaast produceren ze ook altijd monturen aan de hoogste kwaliteit.
Het bedrijf gelooft sterk in de kracht van kleuren en contrast. Met steeds in het achterhoofd de gedachte dat monturen expressief kunnen zijn, zonder dramatisch te zijn.

Prodesign

Ontdek dit merk

Dames



Ralph Lauren

Ralph Lauren, born & raised in New York, is al jaren een icoon op het vlak van fashion.

De vaak sportieve collecties vormen het verlengde van zijn interesses.
Het iconische paard, bekend van de Polo Ralph Lauren-collectie, is alvast meer dan een vaste waarde in de huidige fashionwereld.
Ook in de Ralph Lauren brillencollectie staan stijl en sportief design voorop, zodat mannen én vrouwen zich kunnen vereenzelvigen met Ralph, zijn visie en vooral de collectie tijdloze brillen in vaak strakke, matte designs.
De branches veren mee en passen zich aan ieders hoofd aan.

De Ralph Lauren eyewear collectie brengt jonge, verfijnde elegantie gemixt met glamour en luxe.

Ralph Lauren biedt precies wat de jonge modebewuste vrouwen en mannen zoeken: een tijdloze stijl met een moderne look.
Ralph Lauren brillen zijn doorgaans opvallende brillen uitgevoerd in verschillende kleuren, prints en materialen.
De monturen van Ralph Lauren zijn bovendien erg comfortabel dankzij hun perfecte pasvorm.

Ralph Lauren

Ontdek dit merk

Dames - Heren



Ray-Ban

Ray-Ban is behalve een merk vooral een levensstijl, een filosofie. Stijl, authenticiteit, expressie, vrijheid, kwaliteit en functionaliteit vormen de sleutelwaarden doorheen de gehele collectie Ray-Ban zonnebrillen.
Als marktleider in de wondere wereld der zonnebrillen, met als icoon het bekende Aviator-model uit 1937, is Ray-Ban ook vandaag nog steeds de trendsetter.
De Aviator betekende ook meteen een vliegende start. Dit model werd ontworpen voor de Amerikaanse luchtmacht, en werd veel gebruikt tijdens Wereldoorlog 1.

Ray-Ban staat nog steeds voor topkwaliteit, wat ook erkend wordt door de talloze beroemdheden die met een Ray-Ban op hun gezicht schitteren op zowel het witte doek als de rode loper.

Ontdek dit merk

Dames - Heren - Kinderen



Replay

Het Italiaanse kledingmerk Replay werd in 1978 op de markt gebracht en maakt sindsdien kwaliteitsvolle kledij met een Italiaanse twist.

De meest gegeerde stukken zijn ongetwijfeld de jeansbroeken.
Maar het blijft niet bij kledij alleen, want Replay heeft ook een eigen brillenmerk.

De monturen zijn het toonbeeld van een perfecte mix tussen stijl en gebruiksgemak.

De kenmerkende kleuren van de kledinglijn komen ook terug in hun brillencollectie.

Een collectie om U tegen te zeggen.

Replay

Ontdek dit merk

Dames - Heren



Roy Robson

Roy Robson is een internationaal modemerk dat zich vooral toelegt op luxe prêt-à-porter voor mannen.

Het is een Duits familiebedrijf dat geleid wordt door de tweede generatie.

Roy Robson-brillen zijn synoniem van klasse en uitgesproken mannelijkheid.

Wie kiest voor een Roy Robson-montuur, bezit een bril op basis van hoogwaardige materialen: een waar genoegen om die dagelijks te mogen dragen.

De filosofie van Roy Robson luidt: "Knowhow en kwaliteit hebben van ROY ROBSON een internationaal merk gemaakt.
Daarom is de knoop in de ogen van ROY ROBSON een zegel, dat symbool staat voor de waarden van het bedrijf, authenticiteit, cohesie, een combinatie van traditie en moderniteit.”

Roy Robson

Ontdek dit merk

Heren



Timberland

Timberland staat voor vakmanschap, authentieke stijl en passie voor het buitenleven.

Al drie generaties lang heeft dit merk een reputatie in het creëren van een robuuste outdoor look.
De Timberland brillencollectie, speciaal ontworpen voor mannen, kenmerkt zich door simpele stijlen en moderne vormen in zowel metaal als kunststof.
Klassieke kleuren worden gecombineerd met eigentijdse details.

Brillen van Timberland zijn ideaal voor diegenen die houden van het buitenleven en kwaliteit en comfort waarderen.
De collectie biedt mensen die op zoek zijn naar een casual stijl of een eigentijdse klassieke uitstraling de perfecte bril.

Timberland

Ontdek dit merk

Dames - Heren



TIMEZONE

TIMEZONE, het merk met als embleem de bekende rode T, werd in 1993 opgericht door Wolfgang Endler.

Zijn creaties combineren een natuurlijke levensstijl met een progressief ontwerp en een grote authenticiteit.

TIMEZONE, dat jaarlijks uitpakt met twee prêt-à-portercollecties, biedt brillen aan naar het beeld van zijn kleding... mooi, authentiek en vooral in harmonie met degene die ze draagt.

REAL PEOPLE IN EVERY TIMEZONE – In de lijn van de filosofie van het merk ligt de focus op authenticiteit en individualiteit.

Timezone

Ontdek dit merk

Dames - Heren - Kinderen


Tom Ford

De Amerikaanse modeontwerper Tom Ford besloot in 2004 om zijn job als Creative Director bij Gucci op te geven om zijn eigen label op te starten.
Oorspronkelijk ontwierp hij enkel een lijn zonnebrillen voor mannen. Dankzij de hoge kwaliteit en de stijlvolle uitstraling van de collecties duurde het niet lang voor het de markt veroverde. Ondertussen werd het Tom Ford merk uitgebreid met collecties voor vrouwen, optische monturen, maar ook parfums en kledinglijnen.

Monturen van Tom Ford staan garant voor een hoge kwaliteit en een tijdloze uitstraling. Met elegantie en verleiding als belangrijkste kenmerken.
Tom Ford monturen zijn steeds herkenbaar aan de typerende strakke T-vorm op de rand van het montuur en de aanzet van de veren..

Tom Ford

Ontdek dit merk

Dames - Heren



Versace

Versace is al sinds 1978 een van de meest toonaangevende mode- en accessoiremerken ter wereld.

De kledingcollecties ademen keer op keer stijl en luxe, wat ook doorgetrokken wordt in de eyewear-collectie.

Met aandacht voor detail gaan de ontwerpers steeds een stapje verder in de ontwikkeling van de perfecte bril voor jong en oud, man en vrouw.

Wie een Versace koopt, weet dat hij of zij kan rekenen op een kwaliteitsbril die jarenlang de classy kers op de fashiontaart is.

De monturen worden steeds uit enkel het beste materiaal vervaardigd, en ook op het vlak van comfort is Versace een toonaangevende trendsetter.

Versace

Versace

Ontdek dit merk

Dames - Heren



Vogue

Vogue is synoniem met verleiding, klasse en kwaliteit.

De brillen van het merk zijn bestemd voor modieuze vrouwen die de nieuwste trends kennen en die houden van luxe.
Vogue-brillen geven je een hippe en elegante uitstraling.

De Vogue-collectie biedt een brede waaier van kleuren en monturen.
De ontwerpers van de brillen gaan prat op hun zin voor vernieuwing en oog voor detail.

Vogue

Ontdek dit merk

Dames - Kinderen



Yana Eyewear

De stijlvolle brillen van de Yana-collectie zijn bestemd voor vrouwen die willen dat de bril die ze dragen en de kleding die ze aandoen, - kortom, de keuzes die ze maken -, uiting geven aan hun persoonlijkheid.

Voor deze vrouwen is het kiezen van een bril geen eenvoudige zaak, tot ze de Yana-collectie hebben gezien.

Een tikkeltje anders, een tikkeltje meer, een tikkeltje exclusief…

Dat straalt Yana uit, en dus ook de vrouw die een bril van dat merk draagt.

Yana Eyewear

Ontdek dit merk

Dames



YOU'S

De YOU’s-brillencollectie oogst wereldwijd waardering door haar elegante look en de vernuftige combinatie van een uitgelezen stijl met een uitzonderlijke productiekwaliteit.

De monturen, ontworpen door een team van Nederlandse meester-kunstenaars, weerspiegelen het mooie Nederlandse platteland.

De levendige kleuren, die een zonsondergang doen verbleken, en het ontwerp met fijne details zijn twee van de redenen waarom YOU’s-brillen met trots gedragen worden in meer dan 60 landen.

YOU’s-monturen zijn makkelijk te herkennen aan de originele versieringen die we steevast aantreffen op de veren.
De gehele productie gebeurt bovendien in-house.

Ontdek dit merk

Dames - Heren



Zenka

In 2001 lanceerde Patricia Charmoille haar eerste “aanpasbare” bril. Na 25 jaar te hebben gewerkt als opticien, besloot zij om de grens tussen verkoper en ontwerper te overschrijden.

De Zenka-collectie was vanaf dag één over de hele wereld een enorm succes en leverde haar erkenning op bij haar collega's.
Kunst en design zijn ontegensprekelijk haar inspiratiebron.
Bovendien worden de monturen in Frankrijk vervaardigd door lokale ambachtslieden.

Sinds 2011 kunnen we haar nieuwe creatie bewonderen: THEMATA, een lijn van horloges met verwisselbare armbanden.

Ontdek dit merk

Dames - Heren - Kinderen